prof. Ing. Mgr. Mgr. Peter Tavel, Ph.D.
Vystudoval psychologii a psychoterapii, kromě stavebního inženýrství a teologii. Je profesorem klinické psychologie a garantem psychoterapeutického výcviku. Kromě individuální terapie se specializuje i na rodinnou a párovou terapii, hypnózu a supervizi v oblasti paliativní péči. Angažuje se i v akademické a vědecké oblasti v oblasti zdraví a psychoterapie. V terapiích mu jde hlavně o svobodu člověka a o zbavení se různých zbytečných obav a o nalezení vlastního potenciálu. Je lektorem psychoterapeutických výcviků. Jeho historie je zajímavá, život rozmanitý a zkušenosti jedinečné. Nejvýš byl 4807 m na Mont Blancu, nejrychlejší maratón zaběhl za 3.30 hod., přeplul Indický oceán na 100 roční plachetnici a pravidelně chodí na pouť do Santiaga de Compostela.
Ing. Mgr. et Mgr. Václav Grepl, Ph.D.
Vystudoval psychologii a psychoterapii a dlouhodobě se věnuje individuální i skupinové práci. Specializuje se především na oblast rodinných a partnerských vztahů, sociální fobie, ADHD, panické ataky a závislosti. V terapii vychází z integrativního přístupu, který umožňuje respektovat jedinečnost každého klienta a citlivě reagovat na jeho konkrétní potřeby. Věří, že psychoterapie je především o bezpečném a respektujícím prostoru, kde může člověk objevovat vlastní možnosti, získávat nový nadhled a nacházet cestu k větší spokojenosti v životě. Práce je zaměřena na podporu klientů v těžkých situacích i na jejich osobní rozvoj. Sílu a inspiraci čerpá z pohybu a pobytu v přírodě – věnuje se józe, horské a terénní cyklistice a otužileckému plavání. Blízká je mu také klasická a soudobá hudba i moderní výtvarné umění, které mu přinášejí nové pohledy a podněty. Tyto zkušenosti a zájmy vnímá jako přirozenou součást svého života i jako zdroj, který ho obohacuje v terapeutické práci.
Mgr. Štěpánka Veitzová
Vystudovala psychologii a speciální pedagogiku. Věnuje se individuální, rodinné a párové terapii. Nyní nově, po ukončení výcviku v EMDR terapii (Desenzibilizace a zpracování pomocí očních pohybů) pro děti i dospělé, bude do své práce zařazovat i péči o traumatizované děti i dospělé. V případě zájmu je možné do péče zapojit i psa – Bronnyho, jehož je hrdou paničkou. Má syna. Má ráda přírodu a toulání se v ní. Ráda lyžuje. Ráda čte odbornou literaturu i beletrii. Zajímá se o film a divadlo. Jejím koníčkem je vaření a pečení.
PhDr. Gabriela Mikulková
Gabriela Mikulková vystudovala psychologii a dlouhodobě působí v oblasti poradenské a psychoterapeutické práce. Zaměřuje se na individuální i rodinné konzultace, podporu dětí s problémovým chováním, ADHD, poruchou autistického spektra, zvýšenou citlivostí či se závislostním chováním. V práci vychází z integrativního psychoterapeutického přístupu, který klade důraz na respektování jedinečnosti každého klienta a citlivé reagování na jeho potřeby. Věří, že efektivní poradenská a psychoterapeutická práce vychází ze vztahu založeného na důvěře a respektu a že úkolem psychologa je pomáhat klientům porozumět svým zkušenostem a nacházet nové způsoby, jak zvládat náročné situace. Inspiraci čerpá ze své dlouholeté praxe i ze studia různých přístupů v psychoterapii a poradenství.
Patricie Ferdusova
Je frekventantkou posledního ročníku psychoterapeutického výcviku v kognitivně-behaviorální terapii (KBT). Pracuje nyní individuálně i skupinově především s dětmi a jejich rodiči, kteří potřebují bezpečné a podpůrné prostředí při zvládání svých nejistot. Nejčastěji se věnuje tématům spojeným s úzkostí, stresem, sebevědomím a osobním rozvojem. Její profesní cesta vedla přes diagnostický ústav, kontaktní centrum a adiktologicko-psychologickou poradnu. Tyto zkušenosti ji umožnily nahlédnout na širokou škálu životních příběhů a posílily můj respekt k individuálním potřebám každého člověka. Kromě terapeutické práce je teď především maminkou, což ji každý den připomíná důležitost bezpečí, trpělivosti a laskavého prostředí.
Mgr. Mária Heveriová
Vystudovala léčebnou pedagogiku a specializační studium v oboru terapeutická pedagogika. Dlouhodobě se věnuje práci s dětmi s vývojovými poruchami, poruchami řeči, ADHD a poruchou autistického spektra. Ve své praxi se zaměřuje na diagnostiku, reedukaci a individuální stimulační programy pro děti i jejich rodiče. Ve své práci propojuje odborný přístup s empatií a důrazem na individuální potřeby každého dítěte. Využívá metody Montessori pedagogiky a Feuersteinova instrumentálního obohacování, které podporují rozvoj kognitivních schopností a samostatnosti dítěte. Věří, že každé dítě má svůj potenciál, který lze rozvíjet, pokud má vhodné podmínky, podporu a porozumění. Její práce stojí na trpělivosti, úctě a spolupráci s rodiči, které považuje za klíčové partnery v rozvoji dítěte. Kromě odborné praxe se angažuje také v projektové a komunitní práci zaměřené na inkluzi a rovné příležitosti pro děti z různorodého prostředí. Její život je spjat s dětstvím, hrou a radostí z malých pokroků, které v souhrnu přinášejí velké změny.
Mgr. Lenka Jehličková
Prvními oblastmi, kterým se ve svém profesním životě věnovala, byly ekonomika a personalistika. Vystudovala personální management, 15 let pracovala na pozicích ekonom a HR manager v podnikové sféře. Dlouhodobá práce s lidmi a zájem o ně ji nasměrovaly do pomáhajících profesí. V roce 2021 dokončila studium sociální práce a v této době završuje své psychoterapeutické vzdělání. Díky své práci na terapeutické lince se začala hlouběji věnovat tématu traumatu. Vydatně ji pomohla zahraniční zkušenost – absolvovala kurzy Arizona Trauma Institute zaměřených na trauma a zneužívání. Ve své terapeutické praxi vychází z daseinsanalytického přístupu, jehož mottem je „Být sám sebou a neztratit druhé – být spolu s druhými a neztratit sám sebe.“ V práci klade důraz na důvěru v klientovy schopnosti, respekt k jeho osobnosti i tempu a vytváření bezpečného prostoru pro osobní růst. Má zkušenosti s prací s úzkostnými poruchami, problémy se sebehodnotou, se seniory (osamělost, ztráta, hledání smyslu života) a s klienty s ADHD. Je hrdou matkou tří dětí, z nichž dvě ADHD mají. Je také nadšenou zahradnicí, pro niž je příroda místem krásy, klidu a ztišení.
Bc. Martina Meierová
Ve své práci se zaměřuji především na podporu klientů prostřednictvím biofeedbacku. Tuto metodu vnímám jako účinnou a moderní metodu, která klientům pomáhá lépe porozumět svým tělesným reakcím, zklidnit se a naučit se vědomé regulaci stresu. Pracuji s klienty individuálně a s respektem k jejich potřebám, aby mohli z terapie odcházet s pocitem větší rovnováhy a důvěry v sebe. Kromě toho dohlížím na zajištění hladkého administrativního chodu naší kliniky. Tedy součástí mé role je také administrativní zajištění chodu – od komunikace s klienty přes plánování termínů až po přípravu podkladů a dokumentace. Snažím se, aby celý proces byl pro klienty co nejjednodušší, přehledný a příjemný. Kladu důraz na vstřícnost, pečlivost a profesionální přístup, díky nimž může spolupráce probíhat v klidu a bez zbytečného stresu.
Mgr. Bc. Martin Heveri
Během své pětadvacetileté profesní dráhy v oblasti lidských zdrojů se věnoval komplexní práci s lidmi na všech úrovních organizací – od individuálního vedení a rozvoje zaměstnanců až po strategické řízení týmů a implementaci systémových změn, které ovlivňovaly tisíce lidí. Více než dvacet let působil na vrcholových manažerských pozicích, převážně v automobilovém průmyslu. Jeho hlavní oblastí zájmu byla vždy podpora lidského potenciálu, rozvoj mezilidských vztahů a facilitace osobního i profesního rozvoje.
Od roku 2021 působí jako vysokoškolský pedagog na CMTF Univerzity Palackého v Olomouci, kde se věnuje vzdělávání budoucích pomáhajících profesionálů. V roce 2020 zahájil doktorské studium na Institutu sociálního zdraví OUSHI s cílem prohloubit své teoretické znalosti o člověku a jeho životním světě. Současně absolvoval individuální i skupinovou část daseinsanalytického psychoterapeutického výcviku na Pražské vysoké škole psychosociálních studií.
Jeho profesní cestu spojuje dlouhodobý a systematický zájem o člověka – o jeho životní situaci, vztahy, podporu při náročných a zátěžových obdobích života a možnosti růstu.