PhDr. Gabriela Mikulková
Gabriela Mikulková vystudovala psychologii a dlouhodobě působí v oblasti poradenské a psychoterapeutické práce. Zaměřuje se na individuální i rodinné konzultace, podporu dětí s problémovým chováním, ADHD, poruchou autistického spektra, zvýšenou citlivostí či se závislostním chováním. V práci vychází z integrativního psychoterapeutického přístupu, který klade důraz na respektování jedinečnosti každého klienta a citlivé reagování na jeho potřeby.
Věří, že efektivní poradenská a psychoterapeutická práce vychází ze vztahu založeného na důvěře a respektu a že úkolem psychologa je pomáhat klientům porozumět svým zkušenostem a nacházet nové způsoby, jak zvládat náročné situace. Inspiraci čerpá ze své dlouholeté praxe i ze studia různých přístupů v psychoterapii a poradenství.
Kvalifikace
PhDr. v oboru psychologie, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Mgr. v oboru psychologie a speciální pedagogiky, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Doktorandské studium (probíhající) – obor pedagogická a školní psychologie, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Další odborné vzdělání
Psychoterapeutický výcvik v integrativní psychoterapii (Skálův institut)
Kurzy administrace psychodiagnostických nástrojů (WISC III, Woodcock IV, Rorschach, Handtest, Luscher, SORA-D, Kresba stromu, Kresba postavy)
Kurz základní krizové intervence (Remedium)
Pracovní zkušenosti
Zařízení sociální intervence – Psychologická poradna (od 2022)
Psycholožka – vedení individuálních a rodinných konzultací, dětských a rodičovských skupin; podpora rodin s dětmi s ADHD, PAS, zvýšenou citlivostí či závislostním chováním
Za sklem, o. s. (2023)
Psycholožka – práce s rodinami dětí s poruchou autistického spektra
Národní pedagogický institut ČR – Revizní pracoviště, Praha (2018–2022)
Vedoucí revizního pracoviště – koordinace týmů zajišťujících odborný přezkum zpráv a doporučení školských poradenských zařízení
Národní ústav pro vzdělávání / NPI ČR (2009–2018)
Psycholožka, odborná pracovnice – vedení výzkumných a metodických úkolů, poskytování poradenských služeb žákům s problémovým chováním, účast v projektech PROPOS, DIS, RAMPS
Institut pedagogicko-psychologického poradenství (2006–2008)
Koordinátorka a psycholožka – komplexní poradenství školám a rodičům, metodická práce na začleňování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Středisko ROSA, Kladno (2005–2006)
Psycholožka – diagnostika, individuální a skupinová terapie rodin s dětmi se zdravotním postižením
Výchovný ústav a středisko výchovné péče Klíčov, Praha (2003–2005)
Psycholožka – diagnostická a poradenská činnost, vedení skupin a individuálních konzultací.
K Centrum, Litoměřice (1996–1997)
Poradenská pracovnice – práce s klienty s drogovou závislostí a jejich rodinami.
Psychiatrická léčebna Horní Beřkovice (1995–1996)
Pomocný zdravotnický personál
Publikační činnost (výběr)
Mikulková, G. (2009). Wechslerova inteligenční škála pro děti – úvahy a hypotézy o sociokulturním backgroundu klientů ze sociálně znevýhodněného prostředí. Zpravodaj pedagogicko-psychologické poradenství, 56, 15–22.
Mikulková, G., Pacnerová, H. (2010). Vliv kulturních odlišností a sociálního znevýhodnění na výsledky žáků v psychodiagnostickém nástroji WISC–III. Praha: IPPP ČR.
Mikulková, G., Šrahůlková, K. (eds.) (2014). Integrovaná síť školních a školských poradenských služeb. Praha: NÚV.